Instagram je brzorastuća društvena mreža koja trenutno ima preko 1 milijardu korisnika i koja je u potpunosti promijenila način korištenja Facebooka kakvog smo znali prije par godina. U Hrvatskoj trenutno postoji oko 1 milijun korisnika Instagrama što nije zanemariva brojka za tako malu zemlju.

Bazira se na vizualnom sadržaju, odnosno na fotografijama i videima. Današnje generacije više ne koriste Facebook kao Instagram (nekad se vizualan sadržaj objavljivao na Facebook-u, dok je sad većina tog sadržaja prešla na Instagram) i tu se javljaju razne mogućnosti i prilike. 


Instagram korisnici prema godinama


Obzirom na to da je Facebook vlasnik Instagrama, ta društvena mreža je poprimila neke sličnosti koje se ponajviše tiču oglašavanja, odnosno samih mogućnosti oglašavanja na Instagramu, a kako za Facebook kažemo da je najveće marketinško istraživanje ikad, nije ni Instagram daleko od toga.

Instagram marketing

Prednosti Instagrama bi današnje tvrtke svakako trebale iskoristiti najbolje što mogu jer kroz vizualan sadržaj najlakše mogu brendirati sebe, odnosno svoje proizvode i usluge i na kraju doći do cilja kod većina – povećanje prihoda i profita.

Prije nego što tvrtka otvori Instagram profil, trebala odrediti neki cilj koji želi postići te na temelju njega kreirati i prilagoditi marketinški plan. Kreiranje plana bez stalnog praćenja i optimiziranja nema smisla te se zato određuju KPI (Key Performance Indicator) koji pomažu kod ostvarivanja manjih i većih ciljeva, a istodobno prate cijeli marketinški plan i krajnji smisao nastupa na određenoj društvenoj mreži.

Oglašavanje na Instagramu

Kako smo već spomenuli da se Facebook najveće marketinško istraživanje ikad, tako je i Instagram poprimio dosta tih mogućnosti. 

Oglašavanje se može pokrenuti preko same Instagram aplikacije, a drugi (po nama i bolji način u većini slučajeva) je oglašavanje preko Facebook Ads Managera jer je mogućnosti daleko više.


instagram marketing - oglašavanje

Instagram oglašavanje – primjer ciljanja i izgleda oglasa


U sučelju Ads Managera može se kreirati više različitih oglasi, publike, odabrati način plaćanja i optimizaciju samih oglasa, mjesto prikazivanja (feed/story) i još mnogo toga. 

Ono što je važno naglasiti je to da je sve mjerljivo i tako možete vidjeti kako ste potrošili svoj novac i što ste sve dobili zauzvrat te koliki vam je ROI.