Scroll Depth Tracking – Google Tag Manager

U ovom blog postu ću vam pokazati kako na jednostavan način preko Google Tag Managera možete pratiti do kojeg postotka je netko scrollao na vašem webu ili određenoj stranici.

Praćenje scrollanja horizontalno i vertikalno je moguće već dosta dugo preko skripti, ali nedavno su dodane varijable i trigger koji služe upravo tome. 🙂

Kako postaviti Scroll Depth Tracking?

Za početak trebate imati Google Tag Manager na vašem web-u. Ako ga nemate, krajnje je vrijeme da ga postavite jer pomoću njega bez developera možete postaviti razne opcije koje su ključne za daljnje kvalitetno analiziranje i praćenje publike, kretanje po web-u, itd….

Kada imate Google Tag Manager, prvi korak je da uključite varijable koje služe za prikupljanje podataka iz Data Layera.


Google Tag Manager Scroll Variables

Slika 1. Scrolling Varijable


Na sljedećoj slici možete vidjeti kako izgledaju ti podaci kad je sve uključeno. 🙂


Scroll Depth

Slika 2. Scroll Depth Data Layer


U sljedećem koraku trebate napraviti trigger (okidač) koji će okinuti svaki puta kad korisnik dosegne željeni postotak (koji ste vi odredili). Ta opcija je posebno zanimljiva za Landing Pages koje su dosta duge i kako bi pravilno mogli pratiti kretanje korisnika trebali bi imati uključenu tu opciju kao i praćenje klikova na toj stranici, ali i na cijelom web-u.


Slika 3. Vertiklani i Horizontalni Trigger (okidač)


Vertikalni trigger okida kad korisnik scrolla prema footeru (kraju stranice), a horizontalni trigger je kad korisnik scrolla lijevo/desno. Odaberete koju opciju želite te upišete željene postotke. Ovdje u primjeru imamo 25%, 50%, 75% i 100%. Vi možete odabrati i 10%, 20%, 50%…. Dakle, kako god želite. Također, vi sami određujete na triggeru gdje će on okidati. Ako označimo All Pages tada će on okidati na svim stranicama na web-u. 

Nastavljamo s postavljanjem Taga na koji ćemo “spojiti” trigger da možemo vidjeti sve postotke u Google  Analyticsu.

Kao što vidite na slici, prvo odabiremo Universal Analytics i odaberemo Event jer njega želimo pratiti, odnosno vidjeti u Analyticsu. Kategoriju nazovete kako god želite – važno je da se snađete kad ćete gledati Analytics. Akcija će nam biti postotak koji netko scrolla i zato dodajemo prethodno uključenu varijablu Scroll Depth Threshold i na kraju dodamo znak za postotak da vidimo u Analyticsu i postotke.

Kod Labela možete staviti varijablu Page Path da kasnije možete vidjeti u Analyticsu o kojim stranicama se radilo kad pregledavate. Može se dodati i varijabla Scroll Direction da vidite o kojem scrollanju se radilo, ali ipak je preporuka na Page Path, a kategoriji možete dodati naziv Vertical ili Horizontal.


Scroll Depth Tracking – Google Tag Manager

Slika 4. Postavljanje Taga


Non Interaction Hit se odnosi na to hoće li nekoga svrstati u Bounce ili neće. Po defaultu je označen na False, ali možemo staviti True da ne utječe na naše izvještaje s obzirom da se scrollanje uvijek događa. Nakon toga odaberemo Google Analytics na Google Analytics Settings i spremni smo za test.

Scroll Depth Event u Google Analyticsu

Kada ste sve napravili, možete na preview pogledate radi li sve i onda isprobajte još na par stranica i provjerite Google Analytics. Te informacije možete pronaći na Behavior >> Events.


Slika 5. Google Analytics

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.