Samo par dana nakon što je Instagram najavio ukidanje praćenja ‘screenshota’na Instagram Stories, pojavila se nova, prijelomna vijest koja može biti ‘game changer‘ u svijetu videa!
Izašao je Instagram TV (IG TV)!
Što je Instagram TV (IG TV)?
Instagram TV je aplikacija koja omogućuje upload videa u trajanju od 60 sekundi do 60 minuta (za sad) te postaje opasan konkurent YouTube-u. Google i Facebook (Instagram) imaju jedan cilj – natjerati korisnike da koriste što više njihovih usluga te to nastaju napraviti tako da korisnici ne moraju napuštati njihove stranice (platformu) uopće ili sve do nekog trenutka jer to mogu na kraju više “naplatiti” od samih korisnika. 🙂
Zanimljivost je da je video moguće uploadati jedino u vertikalnom formatu, ali smatram da to i nije problem s obzirom na to da su korisnici već naviknuti na Instagram Stories i pregledavanje sadržaja u vertikalnom formatu. Ipak, razlika je kod gledanja kratkog Instagram Story-a i puno dužeg videa u vertikalnom formatu, ali svatko ima neke svoje navike i neka svatko za sebe presudi je li mu odgovara gledati video od možda 30 minuta u vertikalnom položaju.
Svi mogu uploadati video na Instagram TV, a kod manjih profila će maksimalno trajanje videa ovisiti o “veličini” profila. Prije toga je potrebno samo kreirati vlastiti kanal (kojeg možete kreirati jedino ako skinete aplikaciju koja je ‘teška’ oko 30mb) jer vam je inače dopušteno samo pregledavati videe (ne ih i uploadati).
Slika 1. Kreiranje Instagram TV kanala
Kako doći do Instagram TV-a?
Instagram TV je zasebna aplikacija kao što je već navedeno, ali joj možete pristupiti i pregledavati videe unutar postojeće aplikacije (bez da imate IG TV aplikaciju). Do nje se jednostavno dođe klikom na samoj početnoj stranici Instagrama ili ulaskom u samu aplikaciju. Instagram se potrudio i sigurno vas je već obavijestio o samom Instagram TV-u s obavijesti koju ste dobili kad ste ušli u samu Instagram aplikaciju.
Slika 2. Instagram TV unutar Instagram aplikacije
Sučelje Instagram TV aplikacije
Sučelje same aplikacije je vrlo jednostavno. Čim otiđete na Instagram TV, otvara vam se prvi video kojeg je Instagram svrstao u kategoriju “Za vas”. Tu su i druge kategorije poput: “Pratim”, “Popularno” i “Gledajte dalje”.
Slika 3. Sučelje Instagram TV-a
Instagram TV trenutno postaje ozbiljan konkurent YouTube-u na papiru, a kako će to završiti u praksi – vidjet ćemo narednom periodu kada dobijemo i ‘feedback’ samih korisnika (jedne i/ili druge platforme). Ako se Instagram TV pokaže kao uspješan projekt, budite sigurni da će Instagram i tamo uvesti oglašavanje, kao što je to napravio kod Instagram Story-a. 🙂
