Nove metrike na Facebooku – travanj 2019.

U travnju 2019. godine će doći (ili vam je već došlo) do nekih promjena kod metrika na Facebooku što je prethodno i najavljeno. Jedna od najpoznatijih metrika koja odlazi u povijest je Relevance Score kojeg smo redovito koristili kao dio provjere oglasa. Iako svaku metriku nema smisla proučavati zasebno u cijelom digitalnom marketingu, kod gledanja “šire slike”, može se doći do relevantnih zaključaka. Pogledajmo koje metrike nestaju i koje metrike će ih zamijeniti. 🙂

“Offers Saved” i “Cost Per Offers Saved”

Iako ponude, odnosno “offers” postoje na Facebooku već dugo vremena, možemo primijetiti da ih u Hrvatskoj brendovi nemaju naviku koristiti. Testirali smo ih više puta, ali događalo se to da rezultati nisu bili dobri jer ako brendovi ne “stvore” naviku korištenja nečega, to potrošači neće raditi. Samim time nam dvije navedene metrike, “Offers Saved” i “Cost Per Offers Saved” odlaze s Facebooka, a dolazi nam nova, mnogo korisnija metrika – “Post Saves” koja se odnosi na spremanje svih oglasa na Facebooku kao i na Instagramu. Svjedoci smo da danas mnogi korisnici ne spremaju određene ponude (pogotovo na Facebooku) već naprave screenshot i spreme tako i čuvaju informacije ili šalju dalje… Prema dosad viđenim rezultatima, najviše spremanja oglasa se događa na Instagramu što je i logično jer je samo spremanje daleko jednostavnije nego na Facebooku.

Post Saves in Facebook Ads Manager
Slika 1. Post Saves

“Messaging Replies” i “Cost per Messaging Reply”

Preko poruka se dolazi do upita, a upitima se dolazi do leadova. Leadovi su danas važni većini brendova koji su prisutni na društvenim mrežama. Dvije navedene metrike u naslovu se mijenjaju s novim metrikama: “New Messaging Connections” i “Messaging Conversations Started“. Prva metrika će mjeriti razgovor samo s osobama koje su se javile prvi put na stranici, isključujući osobe koje su do tad imale već kontakt sa stranicom preko poruka.
“Messaging Conversations Started” će pokazivati broj poruka koje su stigle od osoba minimalno 7 dana nakon što su vidjeli oglas bez da su reagirali na njega.

New Messaging Connections

Slika 2. New Messaging Connections

“Mobile App Purchase ROAS” i “Web Purchase ROAS”

S obzirom na to da su prodajni lijevci (sales funnels) sve kompliciraniji, ove dvije metrike će biti ujedinjenje u metriku “Purchase ROAS” koja će biti jedinstvena. Računa se na tako da podijelite vrijednost konverzija s potrošenim iznosom za oglašavanje.

“Relevance Score”

Metrika kojom sam počeo ovaj blog post dolazi kao šećer na kraju. “Relevance Score” se dijeli na 3 nove metrike. To su “Quality Ranking“, “Engagement Rate Ranking” i “Conversion Rate Ranking“. “Quality Ranking” govori koliko je vaš oglas kvalitetan u usporedbi s drugim oglasima koji su oglašeni toj ciljanoj publici. “Engagement Rate Ranking” govori kakav je očekivan engagement rate u usporedbi s drugim oglasima koji su oglašeni toj ciljanoj publici i posljednja metrika, “Conversion Rate Ranking” pokazuje očekivan conversion rate u oglasima. Rezultat vam može biti above average, average i below average (kod below average imate dodatan pokazatelj gdje piše npr. “Bottom 35% of ads”).

Quality Ranking, Engagement Rate Ranking i Conversion Rate Ranking
Slika 3. Quality Ranking, Engagement Rate Ranking i Conversion Rate Ranking

Zaključak

Iako se ne trebate fokusirati isključivo na ove metrike kao nešto važno, gledajući ih kao cjelinu s prodajnim rezultatima, skupljanjem leadova, praćenjem Facebook i Google Analyticsa, mogu biti izrazito koristan pokazatelj i dati vam odgovor na pitanje idete li u dobrom smjeru s Facebook oglašavanjem. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.